Nyskapande webbyrå tog hem tredjeplatsen i “Årets Unga Företagare” 2014

Bilden är lånad från Företagarnas Mynewsdesk. Länk nedan.

Den uppsalabaserade webbyrån Wasabi Web, som bland annat byggt Telenor Arenas nya hemsida, vinner företagspris för “Årets Unga Företagare”. Priset delades ut i samband med galan ”Årets Företagare i Sverige” den 10 oktober 2014.

Wasabi Web är en byrå som enligt egen utsago aldrig haft som vision att “bara” göra snygga hemsidor. Även om kundens slutmål återigen är att "bara" köpa en hemsida, vill Wasabi Web med sin kompetens inom Wordpress och väl utförda insatser inom produktion, optimering och analys istället hjälpa sina kunder att uppnå ökad tillväxt. Med sitt tydliga fokus på kundanpassande digitala helhetslösningar och särskilda kompetenser inom webbdesign genom Wordpress har Wasabi Web lyckats utmärka sig på marknaden. Bakom byråns framgångar ligger också en uttalad målsättning att lära sig så mycket som möjligt om kunderna för att hjälpa dem att förbättra sina resultat. Wasabi Web har vuxit snabbt sedan starten 2010 och har i dagsläget flera skickliga designers och utvecklare i sitt team. Företaget har också flera stora kunder anslutna till sig, bland annat Svenska Kyrkan och Telenor Arena.

Priset ”Årets Unga Företagare” delas årligen ut till företagare under 30 år som under det aktuella året uträttat ett arbete utöver det vanliga. Syftet med att dela ut priset är att uppmärksamma och synliggöra unga entreprenörer som driver framgångsrika och innovativa företag. De vinnande företagen ska därför föregå som goda exempel och vara förebilder för andra. För att hamna på prispallen måste företagen lyckas inom tre tävlingsmoment. Dessa är nominering, webbomröstning och presentation inför en jury bestående av framstående företagsledare. Läs mer om hur tävlingen går till här.