Fortsatt framgång för Wasabi Web

Den relativt nya webbutvecklaren Wasabi Web, som nyligen tog ett välförtjänt brons i Årets Unga Företagare 2014, gör framgångar på marknaden.

Sedan dessa har det Stockholms- och Uppsalabaserade företaget nominerats till Årets företagare i kategorin Årets samhällsinsats, och Nils Engvall, en av företagets grundare, har också nominerats till en av Uppsalas mest profilstarka personer. De har dessutom instiftat ett stipendium i samarbete med Ung Företagsamhet, Årets UF-Företagare, och det första delades ut till Olivia Lönn tidigare i år.

Wasabi Web har även förvärvat två nya högprofilerade kunder som ser fram emot att ta del av företagets tjänster inom webbutveckling, analys och intäktsökning. Det ena är ett riksuppdrag för Uppsalabaserade varumärket Fyrishov,och det andra ett riksuppdrag för Frälsningsarmén.

Fyrishov – Sveriges mest besökta arena

Fyrishov är den mest besökta arenan i Sverige, och även en av de största besöksmålen för turister. Arenan bedriver verksamhet inom sport, idrott, event, möten och rekreation. De har också ett äventyrsbad, och en campingplats och stugby i nära anslutning.

– Det känns otroligt kul och hedrande att vinna uppdraget. Det känns extra kul att det är just Fyrishov eftersom Fyrishov har en väldigt bred målgrupp och är ett väldigt stort och känt varumärke, inte bara i Uppsala, utan i hela Sverige säger Lasse Blom, projektledare på webbyrån Wasabi Web i ett pressmeddelande.

Frälsningsarmén – Välgörenhet med 150-årig historia

Frälsningsarmén fortsätter vara en av Sveriges största välgörare. Wasabi Web har vunnit uppdraget att hjälpa dem utveckla en ny webbutik och bistå med förvaltning under 2015 och framåt. Nils Engvall på Wasabi Web uttrycker att de är hedrade över uppdraget och ser det som en bekräftelse på att de är rätt positionerade på marknaden.

– Vi valde Wasabi Web för att de är engagerade och har på kort tid visat sig vara ett bolag med väldigt stor kompetens. Wasabi är väldigt kompetenta inom området konvertering vilket är viktigt i arbetet kring en webbshop. Vi hoppas att ha ett långsiktigt och givande samarbete säger Leif Bergström, Kommunikations- och insamlingschef på Frälsningsarmén.