Företag satsar mer på mobilen

Mobilanvändningen har totalt ändrat kundbeteenden, och nu svarar allt fler företag med en mobil strategi. Ett av företagen som investerat i framtiden (nutiden) är Flinta Konstbetong, som säger såhär om sin satsning;

”Mobilerna har ändrat kundernas sätt att handla. De är idag vitala verktyg vid köp och kontakt på nätet, där närmare 80 % av användarna samlat information om en produkt eller tjänst via sin mobil. Vi ska finnas där för våra kunder, och då ska upplevelsen vara fantastisk på vår webbplats”

Men det är inte bara hemsidorna som bör uppdateras – även annonserna bör uppdateras till att inkludera ett mobilt tänk. Företagen som erbjuder mobil annonsering blir allt fler, och jag gissar att vi kan se fram emot ungefär samma utveckling som vi såg när bannerannonseringen först kom för drygt 10 år sedan – Bättre tjänster till bättre priser.

De traditionella medierna är de stora förlorarna, där mer än 33% av smartphone-användarna hellre skulle bli av med sin TV än sin smartphone [källa].

Vi på OfficeOne följer den mobila utvecklingen med stor spännning!